Допреди месец купувачите в уебсайта на Dell, търсещи нов лаптоп, можеха да влязат, използвайки идентификационните си данни от Facebook, за да избегнат създаването на ново потребителско име и парола. Тази опция вече я няма, пише CNBC.
Dell не е единствената. Други големи марки, включително Best Buy, Ford Motor, Pottery Barn, Nike, Patagonia, Match и услугата за видео стрийминг Twitch на Amazon, премахнаха възможността за влизане с регистрационните данни от Facebook. Това е значителен обрат спрямо няколко години по-рано, когато влизането в различни платформи с регистрацията от Facebook беше нещо обичайно, често допълнено от бутони, позволяващи ползването и на други регистрации – тези за Google, Twitter или LinkedIn.
Джен Фелч, главен дигитален и главен информационен директор на Dell, твърди, че хората са спрели да използват тази опция заради причини, свързани с притесненията им за сигурността, неприкосновеността и споделянето на данни.
„Разгледахме колко хора избират да ползват идентификаторите си от социалните мрежи, за да влязат, и разбрахме, че нещата са се променили с времето“, коментира Фелч. „Едно от нещата, които наблюдаваме в индустрията, е, че има все повече и повече рискове за сигурността или от кражба на акаунти, независимо дали става дума за Instagram или Facebook, или каквото и да е. Ето защо наблюдаваме как хората вземат решение да изолират акаунта си в социалните мрежи, вместо да правят други връзки с него“, посочва още тя.
Тази тенденция е поредният сигнал за намаляващото влияние на Facebook върху интернет след повече от десетилетие на впечатляващ растеж. През последната година бизнесът на компанията беше засегнат както от промяната в поверителността на iOS на Apple, която направи по-трудно таргетирането на реклами, така и от влошаващата се икономика, конкуренцията от страна на услугата за кратки видеа TikTok и репутационните щети, след като човек, работил в компанията, публикува документи, показващи, че Facebook е знаел за вредите, които носят много от продуктите му.
Очаква се приходите на компанията за третото тримесечие да спаднат за втори пореден отчетен период. В края на миналата година Facebook промени името си на Meta като отражение на усилията ѝ да се отдалечи от социалните мрежи и да се насочи към футуристичната метавселена, в която хората ще работят, учат и играят във виртуален свят. А в отговор на промените в потребителското поведение през юли Meta каза, че потребителите на виртуална реалност ще могат да ползват нейните очила, без да е нужно да имат регистрация във Facebook.
Говорител на компанията е отказал да коментира темата. Представители на Ford, Patagonia и Twitch не са пожелали да споделят защо са премахнали Facebook бутона, а Best Buy, Pottery Barn, Nike и Match не са отговорили на запитването за коментар.
Ракеш Сони, главен изпълнителен директор на компанията за управление на дигиталната идентичност LoginRadius, твърди, че много компании някога са смятали тази опция за лесен метод, чрез който потребителите да си осигурят сигурен достъп до техните сайтове, без да се налага да си създават десетки потребителски имена и пароли.
Това трябваше да бъде печеливша стратегия и за онлайн бизнесите, и за големите интернет компании, и за рекламодателите.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
84-годишен от Флорида простреля сина си в лицето
Погром в Триъгълника на властта: Неизвестни "заклаха" прасето-касичка
Класически рецепти за Игнажден на 20 декември
Европа започва да се учи как да сваля дронове
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
преди 3 години Глупавите "бутони" все още стоят НАВСЯКЪДЕ ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар